Kramp i sommarschemat

Oj, nu börjar det märkas att jag sökte tusen sommarjobb. Förutom det städjobb jag redan har säkrat har jag blivit uppringd av två andra ställen nu i slutet av april som fortfarande letar folk. Roligt! Men det känns lite halvkonstigt att behöva säga "jooo visst är jag intresserad, umm låt mig se nu... kanske mellan 10e juni och 25e juni?".

Känns som att många som sommaranställer bara behöver för några få veckor, eller bara på helger, eller bara 12 timmar i veckan. Som anställd måste man nästan skaffa flera och så pussla sig fram och tillbaka med när man ska jobba var. Det är inte lätt det här.

Men på ett sätt är det ju lite skönt, nu kanske jag får jobba på tre olika ställen och det är ju både bra omväxling och en bra erfarenhet och referens inför framtiden. Två veckors butiksarbete är bättre kassavana än noll, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild