Vecka 15 (HT10)

Det kändes lite märkligt att komma tillbaka till högskolans lokaler, men man trillar snabbt tillbaka i sina välbekanta rutiner. Visst var det superkul på VFU, men man har saknat alla småsamtal med kurskamrater på raster och luncher. Det är så mycket småsaker man kollar av med varandra, reflekterar om och diskuterar som man inte tänker på. Tänk att en del VFU-uppgifter var så svåra att förstå sig på till exempel, men om man bara pratade med någon om det en liten stund så klarnade det!

Jag supertränar på att inte stressa över allt som ska göras dessa kommande tre-fyra veckor. Litteraturseminariet på måndag börjar jag mirakulöst få hyffsad koll på, jag trodde aldrig i livet att jag skulle ha tillräckligt med tid, men på något vänster har det löst sig. Känner på mig att PM och hemtentor inte heller behöver vara så dramatiska om jag bara håller mig luuugn. Andas.

Roligt på seminaiet om konflikthantering igår! Jag bara räckte upp handen och pratade på hela dagen kändes det som, bla bla blaa. Men det var ändå skönt att göra något med kursen Grupprocesser och ledarskap och känna att jag har en hel del reflektioner och tankar om det hela.

Behöver nog lite helg nu, har sovit dåligt i veckan och haft mycket att göra. I eftermiddag blir det julshopping, sedan ska jag och sambon kolla på ett video-seminarium tillsammans.

Men först, drama och ledarskap! Mot skolan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild