Arbetslivserfarenhet

Vad jag lärt mig hittills på mina två sommarjobb:

Städet
- Semestrande människor har ibland svårt att förstå begrepp som "stugan lämnas i samma skick som vid ankomst" eller "rökning förbjuden - röksanering kostar 3000:-"
- YES är bästa valet av diskmedel, om man även vill använda den som fönsterputs.
- Herrduschen är oftare upptagen när det är dags för städ på morgonen - knacka!
- Trots ovanstående är det ALLTID skitigare i damernas duschrum.
- Danska är obegripligt.

Kontoret
- Kafferast är en obligatorisk aktivitet och undanflykter som "vänta, ska bara göra klart det här först" accepteras ICKE.
- Monotona arbetsuppgifter vidarebefodras genast till sommarjobbare.
- Det är absolut nödvändigt att man presenteras personligen för företagets 100+ anställda, även om man bara ska sommarjobba ensam i ett rum under 15 arbetsdagar.
- Medelålders elinstallatörer kan sällan sin "e-post" utantill utan måste fråga sin fru.
- Dyr körlektion som inte kan avbokas är möjligen accepterad anledning att missa kubbturneringen efter jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild