En ledande kunskapsnation

Det är valår, och det diskuteras mycket om skolpolitik. Själv är man förstagångsväljare i år och sitter här i valet och kvalet. På kafferasten hittade jag en inlägg under "insikt & åsikt" i en några dagar gammal GT (GotlandsTidningar), författat av folkpartist Sven Bosarfve.

Jag vill gärna tro på vad som sägs, men det är svårt det här med politik... Jag och min sambo diskuterar vilt om vem man kan lita på här i världen, och hur man vet att man har rätt när man väl har gjort sitt val.

Någonting har jag väl lärt mig på mediaprogrammet - att media är en djungel av vita lögner och propaganda... eller?

"För snart fyra år sedan fick allianspartierna förtroendet att styra Sverige. Skolans utveckling var ett starkt vägande skäl för många gotlänningar att välja bort den gamla regeringen. Vi presenterade en vision om en trygg och kunskapsinriktad skola, där alla elever blir sedda och läraryrket värderas högt. Detta i motsats till den kunskapsfientliga politik som år efter år har låtit skolan förfalla."

Läs resten av artikeln här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild