Konstiga drömmar

Härom natten hade jag en sån där konstig dröm som känns helt normal när man sover, och sen när man vaknar minns man hur otroligt ologisk den var.

Jag drömde att det var min första dag på ett universitet. Jag var inte i Visby, utan i Stockholm, där jag aldrig planerat att plugga. Istället för en massa nya människor i klassen så var alla mina klasskamrater från grundskolan där, och läraren var vår historialärare från högstadiet. Första dagen gjorde vi ett stort prov och skulle sen välja vilken kurs vi ville gå. Sedan hämtade mina föräldrar mig, det var sent på kvällen, och vi skulle ta tåget hem. Sen vaknade jag och kom ihåg att jag inte har tagit studenten än.

Vad kan detta betyda?

Har visserligen varit lite nervös inför all förändring på senaste tiden, kanske är detta en längtan tillbaka till mindre ansvarsfulla dagar? Märkligt att allt refererar till högstadiet och inte ens till gymnasiet haha, jag fattar ingenting. Förresten har väl inte mina föräldrar hämtat mig sedan jag gick på lågstadiet...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild