Spara pengar i duschen

Mer tråkiga ekonomi-inlägg! (hurrah)

En del av dina utgifter i budgeten är oundvikligen hygienprodukter. Som tur är har jag inget oändligt intresse för smink och mode (hur sådana människor har råd att äta som fattiga studenter begriper jag inte), men alla måste ju i alla fall tvätta sig och sköta om sig någorlunda.

Som med all konsumtion får man känna efter och avgöra hur mycket som är okej att spara och dra ner på. Personligen köper jag nu alltid det billigaste shampoo som finns, och har istället pengar kvar till dyrare balsam som fungerar bättre för mitt hår, till exempel. Kompromissa med dig själv.

Mitt bästa spartips i duschen: Tvättsvamp! Jag och min sambo skaffade varsin nyligen och det var en bra idé. Man kan stå där och skrubba och löddra och känna sig hur lyxig som helst med bara en liten klick showergel i svampen. Man utnyttjar varje droppe bättre, för samma effekt hade man annars få ta en handfull varav hälften spolats ut i avloppet. En investering på 5-20 kronor kan därför lätt halvera mängden showergel som behöver köpas in.

Många bäckar små, glöm inte det. :)

Kommentarer
Postat av: Linn

sv; okej, tack så mycket! :)

2010-05-08 @ 12:10:37
URL: http://lynnstyle.devote.se
Postat av: Linnea

sv: Ja, det var verkligen ingen rolig dröm! Bra att du inte minns dom, iaf inte när det gäller de jobbiga drömmarna :)

2010-05-09 @ 11:54:29
URL: http://lehnia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild