YouTube i skolan

Dagen och gårdagen har varit lite intressant. Vi har nämligen tränat på olika muntliga presentationer i samband med nya kursen Lärande och kommunikation, med mål att idag filma oss själva när vi berättar om något i 3-5 minuter. Det hela skulle sedan upp på youtube för att vi lätt skulle kunna länka till varandras övningar.

Jösses vad alla är blyga med att filma sig! Vi måste förstås inte lägga upp filmerna för allmänheten, men de som var mindre tekniska blev oroliga över hackers och allt möjligt. Internet och YouTube är en del av samhället nu, och jag tror det är viktigt att vi som lärare vet hur det fungerar och kan använda oss av de medel som finns.

Själv avvägde jag fram och tillbaka och bestämde till sist att skapa ett helt öppet konto för denna blogg. Klicka här för att komma till mitt YouTube konto! När dagens övning är färdigprocessad kommer den finnas att beskåda där, förhoppningsvis inom ett par timmar. I framtiden kan det hända att vi gör fler filmer, då har jag nu ett ställe att förvara och visa upp dem på. :)

Skratta allt ni vill åt min nervösa konstiga redovisning! Vi är här för att lära oss! xD

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är jättenyttigt att bli filmad. Jag föreslår att du provar det under vfu:n också. Man lär sig så mycket om sig själv!

2010-11-03 @ 16:06:11
URL: http://bellastyckotank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild