"En utmaning för heteronormen"


Underrubrik:
Lärares kunskapsbehov och ansvar inom områdena sexuell läggning och homofobi.
Författare: Jenny Sahlström
Ingår i kurs: Allmänt utbildningsområde I,
Förskolans och skolans samhällsuppdrag (7,5 hp)
Att läsa: Hela häftet, ca 36 sidor.


Detta är en relativt kort och tydlig rapport, som fler borde läsa för att bli medvetna om hur mycket okunskap som fortfarande finns i svenska skolor angående ämnen som sexuell läggning och homofobi. Jag har som litteraturuppgift skrivit en sammanfattning och diskussion på 2 A4 som går att läsa här. Annars kan man gärna läsa hela texten eller några sammanfattande punkter på rapportens hemsida.

Kommentarer
Postat av: Trixie

tyckte häftet var skitbra! men det verkade som att många i min klass tyckte det var tråkig läsning... jag tycker det är superintressant!

2010-10-22 @ 12:26:21
URL: http://ewatrixierosalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild