Jämställdhet

Allt som behöver sägas har redan sagts.
Men eftersom ingen lyssnade måste allt sägas igen.

- André Gide, citerad i inledningen till boken allt du behöver veta innan du börjar arbeta med jämställdhet i skolan.

-------------------------------------
Visst känns det så ibland? Det finns så många smarta saker i världen, och nästan alltid när jag lär mig något nytt så tänker jag "jahaaa, gud va braaaa, det här borde ju egentligen alla veta!" Förmodligen är det väl därför tanken på att få undervisa små människor känns så bra - tänk att få lära någon någonting det inte skulle ha vetat annars!

Frågor som jämställdhet, antirasism, fungerande demokrati, etik och moral kan man aldrig sluta diskutera. Det är bara att säga allt igen.

Kommentarer
Postat av: Bella

Så sant så. Tydliigen lär vi oss ingenting av historian så vissa saker tål att alltid vara aktuella.

2010-10-06 @ 16:18:08
URL: http://bellastyckotank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild