Vecka 7 och 8 (HT10)

Dessa två veckor har haft samma upplägg: Egen studietid mån-tors, redovisning fredag.

Det har varit ganska skönt faktiskt! Slipper pendla med bussen utan kan ligga hemma i sängen och läsa. Vill man ha sovmorgon ett par timmar är det bara att jobba på kvällen istället. Nemas problemas.

Jag har hela tiden haft som mål att hålla mig till 40 produktiva timmar per vecka, och det har fungerat ganska bra. Det behövs inte mer tid än så, om man verkligen är rättvis när man räknar. Lite seminarier, lite läsa på bussen, lite skriva litteraturuppgifter, lite filosofisk diskussion på lunchrasten, lite besöka VFU-platsen och leka med barnen. :)

Under veckorna har jag läst en del men mest skrivit. Blivit färdig och lämnat in texterna till Barndomskartan, Spaningsuppgiften och två litteratursammanfattningar. Min metareflektion, som ska sammanfatta min utveckling i utbildningen hittills, är påbörjad men det vore dumt att lämna in innan vi fått lite mer tips om språk och upplägg från Eva imorrn.

Ingen panik! Alla på en gång! Läget under kontroll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild