Svar till Emilia och Jonatan

Kommenterer på Många sökande:

"Åhh, jag önskar jag vore en av dem. Jag vill inget annat än att bo och plugga på Gotland. Jag har som sagt min syster boende på ön sedan 8 år sedan och jag bara längtar tills dagen är kommen..
Jag studierar samma program som dig Lisa fast i Uppsala, så vi läser exakt samma kurser, det är väl lite roligt? Jag är inne på slutkampen på samverkans kursen börjar hållbar utveckling nästa vecka..
Du har en väldigt intressant blogg! :D" /Emilia

"Här är iallafall en av dom som valde utbildningen i förstahand :) Är inte helt 100% på vad jag vill, men det här känns ganska rätt. Visby verkar vara en himla skön stad att studera i. Hur är det under vinterhalvåret?" /Jonatan
---------------------------------


Hej på er, så roligt att höra från er!

Lite spännande är det att vår linje till stor del följer Uppsalas lärarutbildning, och det därför finns folk som Emilia någonstans där borta på fastlandet som sysslar med väldigt liknande saker som vi gör. Vi läser dock kurserna två och två medan de läser en och en, i en lite annan ordning... Därför är jag redan klar med hållbar utveckling som hon nämner, och har nu hennes samverkanskurs samtidigt som en didaktikkurs.

Roligt att du hittade hit, Jonatan! Kul med killar som söker till förskoleprogrammet! I vår klass går bara fyra killar, varav flera är mer intresserade av skola/fritids än förskola. Om du känner att detta är rätt så kör hårt! Som manlig förskollärare blir du otroligt eftertraktad och värd din vikt i guld. :)

Visby är verkligen en väldigt mysig stad, men om du är van vid sommar-Gotland är det bra att vara redo för ett annorlunda vinterhalvår. Gatorna blir lite ödsligare och vintrarna är mildare och blåsigare med vårt kustklimat. Det finns förstås en gotländsk charm även på vintern, då vi "riktiga gotlänningar" är kvar och har härligheten för oss själva. Se till att utforska resten av ön! Första veckorna på HGo hålls det bussrundturer då man kan åka med och kika på vad som finns att upptäcka på landsbygden.

Hoppas att vi träffas i höst! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild