Vecka 27 (VT11)

Nu bara flyger tiden förbi igen!

I kursen lärarroll i utveckling har temat varit fritidshem denna vecka, mycket passande eftersom det är sportlov på Gotland och många barn är på fritids. :)

På måndagen hade vi en liten föreläsning om fritidshemmet och dess historia. Baserat på detta och lite förberedande läsning, skulle vi välja ett nytt spaningsområde. Tisdagen var avsatt för fältstudie ute på fritids, där 2-3 personer spanade tillsammans på valt område. Jag, Sofie och Anna pratade sedan ihop oss om vad vi sett över en kopp te. Nästa vecka ska hela klassen följa upp genom diskussioner i tvärgrupper.

Övriga veckan disponerades fritt för projektarbete i hållbar utveckling. Nu börjar det dra ihop sig snart, jag har tagit huvudansvar för ett första utkast av projektrapporten, som vi ska detaljbearbeta tillsammans nästa vecka. Tycker fortfarande det är småläskigt med stora grupparbeten, men det verkar som om det kommer falla på plats så småningom.

Idag hade vi gruppmöte med vår handledare, och sedan slösade jag energi genom att springa runt på biblioteket och leta efter en bok som jag vill ha nuuu. Vad gör man när boken enligt lånregistret SKA finnas hemma - men inte finns där den ska i hyllan, inte i återlämningslådan, inte på hyllan för nyligen återlämnat och tre bibliotekarier bara står där som tre frågetecken? Grrr.

En kort sammanfattning denna vecka, men det är nog lika bra det. Nu är jag snart helt slut, så det är tur att det är fredag eftermiddag. Trevlig helg! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild