Vecka 41 (HT11)

Sommaren är över och nu börjar TERMIN TRE av min lärarutbildning!

På skolan har vi fått lite tillskott, i året under oss börjar nu de första deltagarna i det nya Förskoleprogrammet. Under veckan har vi fått träffa på dem lite och de verkar vara härliga människor, alla ser fram emot fler samarbeten mellan årskurserna!

Jag vill även säga GRATTIS till min yngre bror som blev intagen på GAME-programmet vid Högskolan på Gotland. Kul att ha brorsan på samma skola igen (sist var år 2000?) och få lite insyn i spelprogramerarna som jag tycker är ascoola. :)

Terminens kurser handlar mycket om lek, lärande och naturvetenskap. Under Wolfgangs ledning har vi lärt oss mer om de basala förutsättningarna för liv, han påstår att vi kommer förstå alla svåra globala frågor om vi kan ha fullständig och djup förståelse för en ärtas liv. Låter intressant, vi får se hur detta utvecklas. Känns bra att lära sig lite mer ämnesbaserade kunskaper, för det här är ju sånt som barnen kommer att fråga och som vi måste veta! Hur fungerar det fröken? Varför blir det så fröken?

Första veckan gick superfort och jag återkommer med rapport om nästa vecka!
Njut av den sista sommarsolen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild