Lektion.se

Lektion.se är en bra hemsida för tips, metoder och övningar som laddas upp av andra pedagoger i hela landet. Jag hittade dit genom en pedagog på min första VFU plats (hennes lektioner finns här).

Häromdagen laddade jag upp mitt första bidrag, nämligen en PDF-fil jag skapade som heter Måla Alfabetet. Varje bokstav tar upp en hel A4, dokumentet kan skrivas ut så kan barnen måla i alla bokstäver med vattenfärger, klippa ut dem och använda i lekar, drama, sånger etc.

Skapade dokumentet bara för att jag fick den här idéen inför nästa VFU-period, så varför inte ladda upp den också. Har legat uppe i ett par dagar och har redan 433 nerladdningar! Roligt med en så aktiv sajt, helt otroligt. Spännande om någon annan skola någonstans använder mitt material. :)

Min "lektion" Måla Alfabetet finns här.

Kommentarer
Postat av: Annie

Tycker det är bra att du har en blogg, du är så klok och får mig ofta på glada tankar :) <3

2012-01-22 @ 19:45:25
Postat av: Sabina Swahn

Bravo Lisa, vad får du alla bra idéer ifrån?

2012-01-22 @ 21:04:14
Postat av: Lisa Swahn

Tack! Det är ju det lärarprogrammet är till för, lära sig hur man kommer på bra undervisning. :)

2012-01-23 @ 10:10:30
URL: http://barnpedagog.blogg.se/
Postat av: Ronja

Bra sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2012-03-18 @ 20:23:41
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild