Vecka 59 (HT11)

En halv termin har nästan flugit förbi utan att jag varit särskilt aktiv med veckoskrivandet. Nästa vecka avslutas höstens kurser.

Vi har haft fem veckors praktik, jag var på förskola för första gången och upptäckte massor. Alla upplevelser har även låtit mig förstå allt jag läst om förskolor på ett helt annat sätt. Fantastiskt! Tyvärr var jag sjuk en hel del, som det blir innan man är van med små barn och hunnit bygga upp sitt immunförsvar.

Efter VFU var vi tillbaka i Visby ett par veckor och brände av så många böcker och litteraturseminarium som möjligt, för att få ihop kursen Barn, lek, kreativitet och lärande 2. Den bästa boken var kort men svår, av Vygotskij.

Sedan blev det jul (och mellandagar då jag tog igen lite sjuktid på förskolan) och gott nytt år och vips sitter vi här och skriver examinationsuppgifter för att avsluta denna termin. Hej hopp! Vi ska skriva temaplaneringar, min heter tema Avundsjuk och är tänkt för årskurs 2 eller 3. Det är klurigt att veta vad som är praktiskt genomförbart, feg får man inte vara! Jag brainstormar som en tok och hittar på, så får vi se vad de tycker på högskolan sen.

Hoppas att ni fått en god start på 2012!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild