Vecka 82 (Sommar 2012)

Andra veckan av Learning Study har varit förberedelse inför litteraturseminarium 1, som i vår grupp ska ske på måndag. Jag har läst klart all litteratur som krävs och skickat in 5 diskussionsfrågor till vårt lilla forum. Det ska nog bli ett spännande samtal när vi träffas tillsammans i chatten. :)

Det som återstår att läsa nu, är ett tjockt verk av Vygotskij, Tänkande och språk. Jag älskar Vygotskij! Han är inte helt lätt att förstå sig på alla gånger, men det är ju för att han var så smart och kom på så bra saker. :) I Visby har vi tidigare läst Fantasi och kreativitet, så jag är glad att få utöka med en ny bok via Kristianstad. Boken består av nära 500 sidor, som jag delat upp i prydliga avsnitt för varje dag så att det ska vara färdigt om en vecka.

Åter till läsningen innan det blir avbrott för midsommar!

Just det, jag skulle ju berätta lite om själva ämnet också. Tror att jag lämnar det upp till en vettig sammanfattning skriven av en verklig expert, Ference Marton:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild