Insändare

En kul grej med gotlänningar är att de älskar lokala tidningar och lokalradio. Det finns ingen bristande uppmärksamhet när man varje dag läser både GT och GA, med sina notiser i stil med "i tisdags natt sparkades en brevlåda ner i Tingstäde. polisen prioriterar inte detta fall" eller "i måndags fick 22 förare blåsa i en trafikkontroll vid väg 631. samtliga var nyktra".

Det som är bra med det är ju att varje insändare och åsikt man vill skicka in, både lätt blir publicerad och lätt når ut till människor som läser och diskuterar dem. Jag har fått insändare publicerad ett par gånger. Idag är det dags att skicka in igen, för nu är jag lite sur över en grej.

Insändare:

Jag förstår att små butiker på små orter inte kan ha världens största sortiment, det gör jag. Särskilt med färskvaror som frukt och grönt, går det inte åt så kan man ju inte köpa in hur mycket som helst. Men frysvaror? Kan man inte köpa in lite extra sånt?

Jag handlar allra mest på Konsum i Slite, jag har ingen bil så att storhandla i Visby blir sällan av. Och så är jag vegetarian. Att det inte finns färska specifika grönsaker som jag vill ha på Konsum, det har jag accepterat, men nu börjar det frysta sortimentet att bli allt sämre för vegetarianer.

Sojakorv och vegetariska hamburgare är allt oftare slut, och jag tvingas omplanera kvällens matlagning. Springer jag till ICA också så blir jag dubbelt besviken, för där var det också slut på sojakorv i måndags, och det är svårt att göra korvstroganof utan korv. Vill jag ha en snabb fredagkväll utan matlagning skulle jag gärna välja pizza ibland, men det finns inte en enda som inte är täckt med skinka, bacon eller kebabkött.

Det finns plats i frysarna så jag förstår inte varför ni inte kan ha lite större förråd i den vegetariska avdelningen. Ska vi behöva svälta för att ni planerade era inköp dåligt? Skärpning, inköpsansvariga i Slites mataffärer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild