Uppgift: Metareflektion

Nu är det sista veckan på våra två första kurser! En av de allra sista uppgifterna är att skriva en Metareflektion på 2-4 sidor. Min börjar med denna inledning, som en kort beskrivning:

"Denna reflektion presenterar min utveckling under mina två första kurser på högskolenivå, på vägen mot läraryrket. Jag jämför här vad jag kunde och hur jag tänkte i slutet av augusti jämfört med nu, efter två avslutade kurser à 7,5 hp. Vad har jag lärt mig?"

Med denna uppgift har våra lärare dessutom satt strikta språkregler. Vi har skrivit ganska fritt tidigare utan mycket krav på grammatik och sånt, men nu börjar det bli allvar! Snacka om att man blir nervös och läser igenom tusen gånger och försöker hitta fel.

Efter en kort feedback-runda från en av våra lärare fick jag beröm för en särskild formlering där jag fick till det riktigt bra, så den tänkte jag dela med mig av. :)

"Skolan är inte ett krig mot bråkiga barn eller mot felstavade ord – utbildning är ett krig mot ignorans, okunnighet, ointresse och omedvetenhet."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild