Uppgift: Spelet om skolan

Nu har vi faktiskt fått vår första examinatoriska uppgift, alltså en uppgift som är som en tenta och som är grund för våra betyg. Ska vi då sitta hundra elever i en skrivsal och ha skrivtenta om kommunen och staten och huvudmän och förvaltningar hit och utbildningsnämnder dit? Nej, vi ska göra en gruppuppgift där vi skapar ett brädspel om skolan. :)

Jag och de tre andra i min grupp har brainstormat idag om hur vi ska göra vårt spel, jag tänker inte avslöja hur det ser ut redan nu, men riktigt bra kommer det nog att bli. Alla spel som grupperna gör ska nämligen alla andra i klassen kunna spela sen, och förhoppningsvis både kontrollera vad man redan kan och lära sig sånt man missat på det sättet. Smart va?

På förmiddagen hade vi genomgång om hur skolan styrs, och hur detta "nya" system kan jämföras med hur man gjorde innan 1994. Detta om skolsystemet och hur det fungerar är det som ska vara grund för vad spelet ska handla om. Lite lurigt kan man ju tycka, men på ett eller annat vis ska man nog få det att vara lite mer intressant om man ger exempel och bygger upp scenarion i dessa spel.

Riktigt kreativt gjort tycker jag, man måste verkligen tänka till. Önska oss lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild