Vecka 87 (Sommar 2012)

Då var andra veckan med kursen om arbetsbelastning över. Uppgifter och diskussioner i förra veckan har blivit godkända av kursansvarig, så det är bara att gå vidare. :)

Denna vecka har jag läst boken Gränslöst arbete om socialpsykologiska perspektiv på det nya arbetslivet. Det handlade inte specifikt om läraryrket utan mer om hur arbetsmarknaden förändrats och hur dåligt många människor mår, vilket var lite deprimerande. En del arbetar för mycket och blir utbrända medan andra har stora svårigheter att bli anställda alls eller fastnar i deltidsarbete. Tråkigt. Förskolläraryrket är visserligen eftertraktat och det finns fasta anställningar på heltid, men man blir ju lite nere över samhällets allmänna situation.

Sedan har jag även dokumenterat hur jag fördelar min tid när jag arbetar (eller i mitt fall studerar), så att jag kan analysera min tidsplan. Ska sätta igång med rapporten idag så att jag kan lämna in på måndag.

Lite sommar har jag hunnit med också, med bad och grillning i går kväll med trevligt sällskap. Ha en trevlig helg nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild