Slanguages 2012

I helgen deltog jag i något spännande för datorspelkursen. Kopierar ur min rapport en beskrivning om vad det var: "SLanguages är en årlig konferens om språkinlärning som i år anordnades för sjätte gången. Konferensen har ingen fysisk mötesplats, utan arrangeras fullständigt inuti den virtuella världen Second Life, på en virtuell ö vid namn EduNation. Här finns flera olika mötesplatser där seminarieledare från hela världen håller föredrag och workshops om virtuell språkinlärning, machinima och mycket mer under tre dagar."

Tänk vad häftigt det är att det går att träffas, diskutera, hålla seminarier och lära sig nytt, helt på distans och i en påhittad verklighet. Såhär såg det ut på ett par seminarier jag gick på med min avatar:




Kommentarer
Postat av: NE0 Timeless

Riktigt glädjande att du skriver om Second Life som verktyg i utbildningssyfte :)
Intressant Läsning.

2013-04-04 @ 20:36:25
URL: http://www.neotimeless.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild