Vecka 92 (HT12)

Oj hej hopp, nu har det gått två hela veckor redan. Alla har blivit lagom höst-sjuka på olika sätt, så även jag med en jobbig förkylning. Därför sitter jag här nu på litteraturseminarium med alvedon och halstabletter, för det blir så jobbigt om man missar examinationer och det orkar jag inte. Punkt.

Till och med på utomhuspedagogiken i tisdags var det ett par sjuklingar som tagit sig dit. De praktiska arbetspassen är så nyttiga och svåra att få återberättade att man inte vill missa en sekund! För snart nog är det faktiskt dags ute i arbetslivet och då kommer allt detta att behövas. De praktiska övningarna är oumbärliga.

Vem visste till exempel att alla de här vackra färgerna fanns ett stenkast bort:



När man ser sig om verkar naturen bara helt grön, men letar man så kan man hitta en hel färgskala med potential till sortering, jämförelse och klassificering. Och vilket härligt mönster det blir om man sätter ihop alla färger i rätt ordning. Det var möjligen blått som var lite svårt att hitta vid denna årstid, vi hade behövt lite blåsippor. :)

Nu ska det kureras med vitaminer, vitlöksolja och varma drycker i helgen. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: E

Visst är det så! Jag tror man ofta lär sig viktigare saker när man utövar något praktiskt. Vad för lärare ska du bli förresten?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild