Keynote

Dags för sista delen av berättandekursen - fördjupning!

Jag har beslutat att använda programmet Keynote för Mac. Jag har en idé om att det skulle kunna användas i förskolan. Man har länge använt "flanosagor" för fritt berättande med visuellt stöd, jag tror att Keynote skulle kunna användas liknande men med färre begränsningar. En kronologisk ordning underlättar även för barnen att själva kunna gå framåt-bakåt i sagan och berätta för varandra.
 
För att pröva programmets möjligheter har jag börjat animera Rödluvan i lämplig Keynote form. :)
 
I övriga nyheter, så har vi precis skrivit klart vårt examensarbete! Så nu ska här firas! Trevlig helg! :D




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej
Jag har en fråga till dig, vet du vad professionalisering innebär?

Trevlig helg!

Svar: Hej! Svårt att säga, jag antar att begreppet dykt upp i någon uppgift du har? Jag antar att det har med läraryrkets status som profession att göra. Ett yrke genomgår en professionalisering om människor börjar se det som ett status-yrke med ensamrätt på viss vetenskaplig kunskap, eget yrkesspråk och högt anseende. Många lärare önskar att yrket ska professionaliseras och tycker att det ska leda till högre status och högre lön. Hoppas att jag förstog din fråga rätt och att detta svar hjälpte dig. :)
Lisa Swahn

2013-05-24 @ 21:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild