Min egen förskola...

Om jag någonsin får vara med och öppna helt ny förskola, då är jag redo med namnet nu. (Ja, jag älskar att sätta namn på saker, bäbisnamn, filmmanuskript, förskolor, you name it.)

Min förskola skulle heta Förskolan Sagoskogen, av två anledningar. Det visar hur viktigt både språk/litteratur och natur/miljö är för mig. Plus att de tre avdelningarna skulle få namn som är kickass:

Småbarn på avdelning Sjumilaskogen. Mellan-avdelningen Sherwoodskogen. Och de största barnen bor i Mörkmårdsskogen. Samtliga med lämpliga litterära referenser i avdelningens dekoration.

Och själv skulle jag såklart jobba på mellan, för då har jag belägg för att cirka tusen gånger per dag utropa MOT SHERWOODSKOOOGEN! xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild