Recept: förenklad Flygande Jacob

Det här är Flygande Jacob på vegetariskt, minimalistiskt studentvis. Jag vill ha så få ingredienser som möjligt. Och så har jag bytt bort grillad kyckling mot quornfilé, men det gör du förstås som du vill beroende på vad du äter.

4 port quornfilé
3 dl matlagningsgrädde
1/2 dl ketchup
2 bananer
1 tsk curry
Ris

Sätt ugnen på 225 grader. Skär filéerna i bitar och lägg i smord ugnssäker form. Skiva banenen och lägg ovanpå. Krydda med curry. Blanda ketchup med grädden och häll på. Grädda i 20 min och servera med kokt ris.

(Om man vill kan man slänga på 1 dl jordnötter se sista 5 min. Det gör inte jag pga allergi.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild