Recept: Matmuffins

Matmuffins är perfekta för studenter och människor på språng. De är små och lätta att ta med sig, kan ätas kalla eller värmas om man har tillgång till micro, men ändå matiga och mättande. Jag älskar fetaost så den här sorten är min favorit! Förbered på helgen så har du något att ta med när det blir panikbråttom under veckan.

1 dl grahamsmjöl
1 dl vetemjöl
0,5 tsk salt
1 tsk bakpulver
1 dl fil
1 ägg
75 g fetaost, skär i kuber
75 g spenat, tina fryst hackad eller hacka själv
1 msk olja
rödlök
coctailtomater

Sätt ugnen på 200 grader. Stek hackad rödlök i oljan tills den blivit lite mjuk. Blanda sedan löken med allt annat i en bunke, förutom coctailtomaterna, spara dem till sist. När smeten är klar, häll upp den i muffinsformer, halvvägs fullt ungefär. Ofta fungerar en muffinsplåt bättre än muffinsformar, men har du bara formar kan du använda dubbla lager så de inte säckar ihop. Sedan skär du coctailtomaterna i halvor och trycker ner några i smeten i varje form.

Grädda långt ner i ugnen i ca 30 min. Går bra att frysa in när de är klara så har du dem när de behövs. :)

Kommentarer
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Tack tack. Kul att du har börjat blogga om din utbildning d.v.s lärare. Finns ju inga såna alls, lika så som min blogg :).



Såg ditt inlägg också, tack :D.

2010-04-01 @ 12:24:05
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild