15 mars: Dags att välja!

Idag klockan 13 öppnar webbanmälan på studera.nu till program och kurser med start HT10 på Sveriges högskolor och universitet. Därför tycker jag det känns lämpligt att jag idag inviger min nya blogg.

När jag började fundera på vad jag vill bli egentligen och undrade om hur det är att studera på olika utbildningar på högskolan, vände jag mig till bloggvärlden. Jag tänkte att det måste väl finnas någon som skriver om sina studier, och då kan jag få en bra insyn i hur de studerande tänker och känner, vilket kunde göra mitt val lite lättare. Men se, det visade sig svårare än man kan tro att hitta någon sådan bloggare, i alla fall angående de områden jag var intresserad av.

Denna upptäckt var en anledning till att jag nu börjar om på nytt med mitt bloggande. Här tänker jag skriva om mina val, antagningen, första dagen, studierna och allt som följer, ända till examen. Jag hoppas att eventuella läsare kan ha både nytta och nöje av detta. :)

Idag börjar alltså webbanmälan och hur min ser ut ser ni nedan.
Anmälan för höstterminen stänger den 15 april.
Lycka till, önskar jag alla andra blivande studenter!

Första hand: Högskolan på Gotland
1. HG-33560 - Lärarprogrammet, pedagogiskt arbete med yngre barn 210hp
Dagtid, Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
- länk till programmet

Andra hand: Högskolan Dalarna, Ortsoberoende
2. HDA-H2BTN - Lärarprogrammet - Svenska - distans 270hp
Dagtid, Internetbaserad distansunderv, Helfart (100%), Utbildningsprogram,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild