Att tänka sig in i andra människor

En risk jag tror att jag måste se upp med framöver, är att komma ihåg att alla människor inte är precis som jag. Det är så lätt att ha stora åsikter om saker och ting, utan att tänka på att andra kanske inte alls reagerar som jag själv.

Jaaa, betyg från 6an blir väl bra, tänker jag - för det hade jag nog klarat bra i den årskursen, inga problem. Men hallå där, säger en liten röst i mitt huvud, allt handlar ju inte om dig! Hur blir det med de som inte är så motiverade? Att få ett betyg med bara G eller IG i alla ämnen i sexan kanske bara gör saker värre. Man kanske behöver ett annat system där man ger mer detaljerade utvecklingplaner som uppmuntrar förbättring, som inte gör så tydligt att man är "sämre" än de andra i klassen. Du vet kanske inte alltid bäst Lisa, okej?

Jaha... ja, kanske det... *skämms*

Kommentarer
Postat av: LYDIA

sv: Ja, visst är det så! Bara okunskap som ligger bakom den kommentaren!

2010-05-30 @ 14:25:35
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild