Recept: Korvstroganoff

Jag vet inte varför vissa inte tycker om korvstroganoff, kanske för att det är en sådan typisk "skolmat". Men allt är ju godare när man lagar det själv, och det här är en av mina favoriter. Snabbt och gott!

400 gram sojakorv eller falukorv
400 gram krossade tomater
1 dl vispgrädde eller crème fraiche
2 msk tomatpuré eller ketchup
1 gul lök
salt och peppar


Hacka löken och skär korven i strimlor, stek tillsammans i smör eller olja. Häll på krossade tomater och rör. Häll på grädde och tomatpuré och smaka av med kryddor. Låt det hela koka upp och puttra i 5 minuter. Servera med kokt ris och en liten sallad.

Kommentarer
Postat av: LYDIA

sv: Tack. Ja, gud, himla svårt! Att inte låta andra se ner på en, eller att man ser ner på sig själv! Sjukdomen gör hela världsbilden förvriden.... Men tur nog så får jag riktigt bra hjälp :]

2010-05-28 @ 21:00:23
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild