Vecka 11 och 12 (HT10)

Nu sprutar det snart föreläsningar ur öronen på oss. Kroppsspråk, språk och lärande, narrativ didaktik, kommunikation, grupprocesser, arbetslag, ALLT! Det har varit roligt att se nytt folk, särskilt att spana på deras olika kroppsspråk...

Tyvärr blir det mycket på en gång, sista timmen på eftermiddagen riskerar man oartigt gäspande hur intressanta de stackars föreläsarna än är. Jonas spanade tydligen på oss häromdagen och kläckte ur sig "ni skulle bara veta hur roliga ni är när ni sitter och försöker se intresserade ut..."

Försöker även att läsa, om det går att klämma in lite mer information. Jag vill ju så gärna kunna ALLT och komma ihåg ALLT (Stefan tycker jag ska slappna av det frenetiska kontrollbehovet ibland - det har jag inte glömt).

Ibland känns det hopplöst med läsandet, går det in någonting i trötthuvudet? Hade dock en lugnande stund igår morse med boken Grupprocesser. Har läst den som bussbok och kommit cirka 100 sidor. Var lite orolig för att jag redan glömt allt, så jag tog ett anteckningsblock, gick tillbaka och gjorde korta sammanfattningar av sånt jag tyckt var viktigt. En hel del saker kom jag allt ihåg och de verkade plötsligt självklara och tydliga när jag fick dem på papper!

Det ligger något i den där med skrivande, att det tvingar oss formulera vad vi vet...
*AHA-moment*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild