Svar på kommentar från Hanna

Kommentar på Vecka 3:

Ni verkar ha roliga examinationer, är det skillnaden mellan att läsa på högskola och att läsa på universitet? Tänk om man på u-tetet fick ett individuellt utvecklingssamtal, det vore något ;)... Låter iaf som att du trivs på utbildningen och det är ju härligt!
/Hanna


--------------------------------------------

Hej Hanna!

Man skulle kanske kunna tro att det är skillnaden, men jag kollade upp det där, och det är det faktiskt inte. ;) Enda skillnaden mellan vad som kallas högskola och vad som kallas universitet, det är att universitet har rätt att examinera doktorer inom minst två vetenskapsområden. Alltså måste de ju verkligen ha satsat på forskning.

I praktiken leder kanske detta till att universiteten ofta är de större skolorna och högskolorna är lite mindre, med färre elever. Kanske är det lättare att ha "roliga" tentor och individuella samtal, om man inte har sinnessjukt många elever? Så är min lilla tanke. :)

Jag trivs verkligen på utbildningen! Tack för att du kommenterar och delar med dig! ^^

Kommentarer
Postat av: Hanna

Säkert pga forskningen också som tentorna blir så tråkiga ibland ;-) Nog för att vi gör roliga saker också, eller vad sägs om röst och talanalys som vi fick tidsboka. Ser fram emot det momentet. F.ö när ni skriver arbeten, är det viktigt att förhålla sig vetenskapligt då?

2010-09-23 @ 16:10:33
URL: http://thecrazyheads.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild