Vi ska ha ett eget samtal

Åh, nu har vi haft dramalektion och jag får äntligen anledning att skriva i kategorin "drama, sånger, sagor" igen. I förra veckan fick vi nämligen komponera en egen låt. :)

Efter att ha läst den korta boken Hem och Förskola om samverkan hade vi diskussioner om olika former för samverkan och detta utmynnade i en musikalisk övning. Varje grupp tilldelades en form: i förskolehallen, på föräldramötet, på utvecklingssamtalet etc. Vi förväntades sedan diskutera vad som är viktigt för ett bra samtal/möte och "sälja in" vår bra form med ett sångframförande.

Vi bestämde oss för att använda pianot i Studentcentrum och knåpade ihop mästerverket nedan! :D

På utvecklingssamtalet
En önskesång från två föräldrar
Till melodin av "Jag vill ha en egen måne" i G-dur


Ni skickar hem ett dokume-ent (G, C)
Så vi får tid att tänka till (D, G)
Vi kryssar i om vad vi tycker
Och hur det ligger till

Det är så bra att vi får prata
För tiden räcker sällan till
När vi går hem är alla nöjda
Vi gör det här igen

ref.
Vi ska haaa ett eget samtal (C, D)
Där vi kan tycka till (G, Em)
Vårt barn är i fokus och vi får en helhetsbiii-i-i-ild (C, D, G)
Vi och lärarn' tipsar varandra
Tillsammans hjälps vi åt
För att fräämja lärande och framtidstrooo

Kommentarer
Postat av: Ellie

Måste säga att jag till 100% diggar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-13 @ 00:33:11
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild