Julshow med Vygotskij, stim och (Tol)stoj

Igår satte vår klass ihop en halvtimmes julshow för de andra lärarstudenterna. Det var stoj och dans och mimande och dramatiserande, plus mer seriös musisk redovisning av Vygotskijs bok Fantasi och kreativitet i barndomen.

Varje grupp sammanfattade ett kapitel i boken genom att byta ut texten till en vers av Idas Sommarvisa. Vi hade kapitel 5, "Skapandets våndor", som vi sammanfattade såhär:

Vygotskij han talar om våndor
När inga ord räcker till
Jag kan ej förmedla min känsla
Fastän jag så gärna vill

Fantasin har en strävan att ta gestalt
Och uttryck i skapade ting
Det är inte lätt att va' kreativ
När benen är fulla med spring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild