Vecka 20 (HT10)

Det här blir mitt sista inlägg i "veckobok termin 1", för nu har det faktiskt gått TJUGO hela veckor och mina första 30 högskolepoäng är över!

Efter det undervisningsfria juluppehållet kom vi så småningom tillbaka till högskolan. I kursen lärande och kommunikation hade vi slutseminarium mån-tis, då vi fick presentera de PM vi skrivit. Sedan fick en kamrat, som fått i uppgift att läsa just min text, chans att opponera, kommentera och ställa frågor om vad jag skrivit. Det var både nervöst och spännande, kul att höra åsikter och feedback om vad man gjort och även intressant att se vad alla andra tyckte var viktigast med den kurs vi nu avslutar!

Sedan hade vi egen tid ett par dagar, med utrymme att kanske avsluta hemtentan för kursen ledarskap och grupprocesser eller komma ikapp med någon kompletteringsavgift. Fredagen blev gemensam avslutning och (viktigt!) utvärdering av kurserna.

Så nu ser jag fram emot "veckobok termin 2" med start på måndag, då vi påbörjar två sprillans nya spännande kurser!

(Mindre spännande var det brev jag fick idag - årsredovisning från CSN. Alltid trevligt att bli påmind om hur mycket man hittills har lånat. Mmmmm tur är det är tre långa års studier kvar innan det kommer återbetalningsfakturor. Det är värt varje krona!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild