Vecka 48 (HT11)

Underbar vecka! Mån-tis hade vi skapande aktiviteter med små halvdagskurser på kreativt tema. Jag fastnade mest för akvarellmålning! Till vänster kan ni klicka för att förstora en bild jag lyckade måla, genom att följa steg-för-steg instruktioner från experten. Det hade jag aldrig trott, jag har aldrig varit duktig med vattenbaserade färger förut, de bara rinner ut och beter sig inte som jag vill... men med en lärare som tror på din kompetens och utmanar din närmaste utvecklingszon så är allt möjligt!

På tisdag kväll gick jag på "kickoff" med Lärarförbundet, med mysig middag, bowling och information. Det var främst för de nya eleverna men jag gick inte förra året, så jag passade på och fick dessutom chans att mingla lite med de nya. Jag rekommenderar varmt alla aktiviteter, möten och kurser som förbundet arrangerar för oss studenter! Vi ska vara grymt glada att vi har fackförbund som lyssnar på oss och gör ett fantastiskt arbete.

Ordförande Luis sa något klokt den kvällen. Han citerade en kvinna (som jag tror var riksordförande) som brukade säga att hon jämförde lärare för olika åldersgrupper med sin trappa till sommarhuset. Alla steg är lika viktiga. Därför måste förskolelärare vara minst lika viktiga som högskolelärare och gymnasielärare. För hur ska man komma upp på en trappa där det första trappsteget är trasigt?

I slutet av veckan hade vi nytt seminarie för opponering av B-arbeten, denna gång om vår metod. Sist kändes det som lite kaos i huvudet efter seminariet och jag ville helst stryka allt och börja om, men nu börjar det reda ut sig. Vi fick beröm och det känns som om vi är på god väg.

Och så har vi fått veta var vi snart ska ut på VFU! Roligt! Fick även svar på tentan, som är godkänd, skönt. Då kan man sluta tänka på det och se framåt mot härliga VFU-veckor istället. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild