Vecka 42 (HT11)

Andra veckan rusar förbi, mycket föreläsningar och massor med litteratur. I naturkursen har vi i par påbörjat ett första litet examinationsarbete, det går bra hittills så det publicerar jag förmodligen här så småningom. :)

I lek-kursen gräver vi djupare i vad lek är och varför den är viktig. Ska barnen släppas lösa i "fri lek"? Vad innebär det? Vad händer när pedagoger deltar? Boken Lekens möjligheter ger massor av roliga exempel och inspiration.

På tal om lek och leksaker går jag faktiskt runt och provar en själv, en mycket smart uppfinning om jag får säga det. På mitt bälte sitter en liten stegräknare som ser ut som en Pokémon-boll med en liten skärm. I den förvarar jag en digital Pokémon från DS-spelet Pokémon HeartGold. När jag är ute och går så är min Pokémon med på promenaden och tränas och blir starkare och samlar fynd på vägen. Tänk vilken smart idé för de riktiga spelnördarna som inte kommer ur huset för att de bara sitter bakom skärmar! Här har ni en leksak som motiverar dem att gå ut och gå istället, man får ju fler poäng och saker ju längre man går. Toppenidé, mer sånt vill vi ha!

Klicka här för att läsa mer om Pokémon Walker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild