Vecka 89 (Sommar 2012)

Näst sista veckan på sommarkurserna. Nu när den obligatoriska litteraturen är överstökad är tempot lite lägre, skönt. Då har jag även hunnit förbereda mig en del inför både matematikkurserna i Visby och min extrakurs på distans från Umeå under höstterminen.

I den pågående kursen om arbetsbelastning har jag läst lite valfri litteratur, bland annat boken som rekommenderas i inlägget nedan. Kursansvarige publicerade även ett fall-exempel som man kunnat träna på att analysera inför den sista examinationsuppgiften.

Nu är det fredag och examinationsuppgiften har publicerats. Ett fall ska analyseras, diskuteras och åtgärder föreslås. Det finns två fall att välja på, en lärare för yngre år och en gymnasielärare. Man kan antingen välja en av dem, eller välja ett antal aspekter att analysera jämförande i de båda fallen.

Har drygt en vecka på mig att skriva, max 2500 ord. Ska nog bli bra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild