Sommarkurser

Den 21 februari öppnar anmälan för sommarkurserna 2012. Som tur är har jag äntligen bestämt mig för vettiga alternativ. :)

Förstahandsval: Först 5 veckor Learning Study och sedan 5 veckor Hantering av arbetsbelastning och stress i lärararbetet. Vill vill vill komma in! Studera distans i sommar... mmm sitta på gräsmattan och läsa Vygotskij i solen med en kall drink. <3

Andra hand: Först 5 veckor Samtidshistoria och sedan 5 veckor Modern historia. Inte lika relevant för läraryrket men i alla fall vettig allmänbildning.

Tredje hand: 10 veckor Juridik. Hoppas dock att komma in på något ovanstående och slippa detta!

Denna vecka har jag haft min traditionella VFU-sjukdom och legat till sängs. Tråkigt! VFU är ju den mest värdefulla tiden och ändå blir det alltid avbruten med dum sjukdom. Trist att behöva klämma in smådagar här och var för att ta igen den tiden sen, men man har inte så mycket val när immunförsvaret suger. Äntligen tillbaka i verksamheten imorgon!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Läste arbetsbelastningskursen förra sommaren och jag kan rekommendera den. Fick med mig mycket matnyttigt om läraryrket. Lipskys korta del (som var MYCKET svårläst) sitter fortfarande kvar i huvudet och berikar mig.



Håller en tumme för att du kommer in!

2012-02-26 @ 21:23:28
URL: http://lararstudentenstankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild