Dag 2: Matematik i skogen
Dagens tema var matematiska begrepp, vi var på plats i Krokska dungen, Visby, för lite utomhuspedagogik.
Med några välkända och andra nyare lekar och övningar har vi behandlat former, lägesord, riktningsord med mera. Faktiskt är det helt sant att man inte vet hur en övning känns innan man har provat att göra den själv! Och även om man tror att man som vuxen förstår det mesta på förskolenivå så hittar alla något nytt att fundera på. Var är egentligen definitionen av något som är runt? Eller rundat? Och vad blir det för skillnad i resultatet av Blindbock när man varierar instruktionen mellan sväng vänster, snurra vänster, vrid vänster eller flytta vänster?
Många bra tips och mycket att lära idag, nu är jag helt slut!
Med några välkända och andra nyare lekar och övningar har vi behandlat former, lägesord, riktningsord med mera. Faktiskt är det helt sant att man inte vet hur en övning känns innan man har provat att göra den själv! Och även om man tror att man som vuxen förstår det mesta på förskolenivå så hittar alla något nytt att fundera på. Var är egentligen definitionen av något som är runt? Eller rundat? Och vad blir det för skillnad i resultatet av Blindbock när man varierar instruktionen mellan sväng vänster, snurra vänster, vrid vänster eller flytta vänster?
Många bra tips och mycket att lära idag, nu är jag helt slut!
Kommentarer
Trackback