"Tala - samtala - lära"


Underrubrik:
Om lärares och elevers tal i undervisningen : en handledning.
Författare: Synnöve Prage, Per Olov Svedner
ISBN: 91-89040-26-0
Ingår i kurs: Allmänt utbildningsområde I,
Lärande och kommunikation (7,5 hp)
Att läsa: Hela häftet, 43 sidor.


Detta häfte ligger visserligen lite längre fram på terminen, men den var så liten och tunn att jag började kika i den när jag hade den hemma från biblioteket.

Här ger man en mycket bra och konkret handledning i hur man som lärare använder samtal, presentationer, högläsning och berättande inför sina elever. Många saker kan tyckas självklara, men jag tror att det är bra att få en påminnelse om sånt man egentligen redan vet. Hur bör man hålla boken vid högläsning? Vad är skillnaden mellan berättande och informerande? Hur förbereder man sig bäst innan man talar inför sin klass?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Bra tips, ska genast kolla upp den boken!

2010-08-16 @ 17:48:18
URL: http://thecrazyheads.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild