Vecka 63 (VT12)

Denna vecka har jag inte varit särskilt pepp på skolfronten. Totalt tre hemstudiedagar har gått åt för att läsa böcker om matematik, pedagogisk bedömning och läsa ut Att läsa och skriva. Sedan har jag varit lite sjuk en vända också, så det drar ju också ner motivationen ett snäpp.

På fredagen diskuterade vi litteratur och talade om bedömning i svenska (eller språkutveckling, som det mer handlar om i förskolan). Vi jämförde bedömningsmaterialet LUS med Nya Språket lyfter! Det senare var ett nytt material för mig som verkar ha många goda egenskaper, mycket inspirerande. :)

Nu ska jag ha en rolig helg och bygga på självförtroendet inför VFU som börjar nästa vecka. Har börjat på en planering med aktiviteter som jag tror på, när jag väl håller mitt första pass hoppas jag att entusiasmen hittar tillbaka.

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild