Vecka 64 (VT12)

Första veckan på terminens VFU har jag återvänt till samma förskola som jag bekantat mig med i höstas. Halvvägs igenom utbildningen känns det äntligen som om vi får fler och fler exempel på metodik som vi nu byggt upp verktyg för att analysera, redigera och välja medvetet bland.

Under 5 veckor ute i verksamheten ska vi hålla i minst 10 planerade lektioner eller pass. Först tyckte jag att det lät mycket (jämfört med sist då vi hade 3) men det är det faktiskt inte. Att planera och utvärdera går snabbare och smidigare för varje gång. Redan första veckan har jag nu haft två längre planerade pass där jag varit ensam med barngrupp om cirka 10 barn och lett lekar, sång och övningar som bland annat introducerat bokstäver, siffror och förberedande engelska. Jag har även lett fyra "läsvilor" med förberedd högläsning.

Ju mer jag provar nya saker och blir mer aktiv i verksamheten, ju mer gör jag val där jag efteråt tyckte att jag gjorde fel och resultatet inte blev som jag tänkt. Vissa stunder är det lätt att känna sig som en dålig pedagog. Sedan kommer jag ihåg att jag lär mig någonting varje gång det blir fel, eller hur? Ingen är perfekt och jag är här för att lära, man blir aldrig för gammal eller erfaren för att lära sig av sina misstag. :)

Kommentarer
Postat av: Johan

Hej!



Vi på Rakebacklovers är intresserade av att köpa ett inlägg på din blogg.

Inlägget kommer vara cirka 150 ord långt och handla om gambling.

Vi kommer vilja länka till 4 sidor på 4 olika nyckelord.

(Du får ett färdigt inlägg att lägga upp).



Är du intresserad?

Svara på detta mailet så får du inlägget och länkarna.



Vi betalar dig 300kr för 5 minuters arbete.



[email protected]

2012-02-15 @ 16:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild