Vecka 78-80 (VT12)

Oj nu blev det många veckor i ett!

Under några tänkvärda veckor har vi läst om flerspråkighet. Det har blivit färre böcker och desto fler kortare artiklar i kurslitteraturen, vilket känns lite annorlunda. Kul med många olika synvinklar och exempel men lite rörigt att hålla reda på vad som hör ihop med vad.

Nu sitter jag och pluggar inför vår första "riktiga" salstenta som går av stapeln imorgon. Som examination för momentet har vi även skapat värderingsövningar och forumspel baserat i litteraturen.

På torsdag kväll ska jag på bowlingkväll med information om lärarlegitimationen, arrangerat av Lärarförbundet. Sådana kvällar är alltid trevliga. Sedan är det snart slut på terminen och jag får en hel vecka ledigt innan nästa kurs börjar (omg!!). Då ska det firas födelsedagar och förlovning. :)

Återkommer när sommarens första kurs börjar: Learning Study - lärande i klassrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild