Ljudberättelse

Studierna i Visby upptas nu av metod och teori inför C-uppsats. Högt tempo och mycket i huvudet, det orkar jag inte ens blogga om. Så istället tänkte jag skriva lite mer om Digitalt berättande. #2it026
 
Hittade en stund för att göra klart uppgiften Ljudberättelse. Baserat på de korta raderna "The last man on earth sat in a room. There was a knock on the door..." ska vi spela in en ljudberättelse med flera spår, mixade och panorerade för att återberätta handlingen i ljudform.
 
Efter lite övervägande slutade det med att jag använde högläst text i kombination med alla ljud, tyckte att det blev mer spännande då. Kul att bli klar med uppgiften! Så här såg några av spåren ut när jag arbetade i GarageBand:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild